Můj progress

5. dubna 2017 v 21:26 | Týna |  Můj progress
Někdo se může divit, jak mohu s 50kg být nespokojená s postavou, ale jelikož jsem vysoká 153cm, tak každé to kilo navíc je prostě hodně vidět.
2015

Září (52kg) - Přestala se mi líbit má postava a začala jsem vše řešit. Chodila jsem cvičit a používat kalorické tabulky, kde jsem si nastavila velmi nízký příjem a snažila se do něj vejít, ale díky hladovění jsem se občas přejídala.

Prosinec (50kg) - Pečení cukroví a dobrot, diety se střídaly s přejídáním.

2016

Leden (51kg) - březen (50kg) - Od 1.1. začnu hubnout, kalorické tabulky s nízkými hodnotami, střídaní diet s přejídáním.

Duben (50kg) - květen (49kg) - Velmi časté přejídání se střídalo s dietami, sváděla jsem to na stres z maturity.

Červen (50kg) - srpen (49kg) - Dvě brigády: pořád jen z práce do práce.
1. den: denní směna (12h)
2. den: Od rána jsem šla do hospody obsluhovat (6h) a večer na noční (12h)
3. den: po noční volno
4. den: hospoda (8 -10h) - pokud ten den vyšel na víkend tak i více
5. den: zvonu denní (12h)........další den hospoda a noční a takhle pořád dokola, volno jsem si dávala výjimečně.

Nestíhala jsem pravidelně jíst ani moc spát. Vše jsem doháněla po noční, kdy jsem se přejídala a pak šla spát.

Září (51kg) - listopad (49kg) - Konec práce, nástup na vysokou a bydlení s kamarádkami. V týdnu jsem se před holkami držela a jedla zdravě, občas i cvičila o víkendech bylo přejídání. Přišly problémy s přítelem, špatně jsem jedla a málo spala.

Prosinec (50kg) - Klasika = vánoce, pečení, přejídaní.

2017

Leden (52,5kg) - Od 1.1. KONEC VÝMLUV, začnu zdravě jíst, cvičit a přestanu se přejídat a budu makat. Začala jsem cvičit, ale jídlo nic moc. Za leden jsem se přejedla 5x + 6x nezdravý oběd, ale zvládla jsem se nepřejíst. Zdravě jsem jedla 19 dní z 31 nic moc.

Únor (50,6kg) - Nastoupila jsem do práce a získala nový režim, začala více cvičit, jíst zdravě podle sebe a ne podle tabulek, ale pořad se záchvaty dostavovaly. Přejedla jsem se 7x + 2x nezdravý oběd. Zdravě 19 dní z 28.

Březen (48,7kg) - Začala jsem si problém uvědomovat, ale přejídání pořád trvá. Přejedla jsem se 8x + 2x nezdravý oběd. Zdravě 21 dní z 31.

Duben (47,3kg) - Přestalo mě to přejídání bavit, vadí mi to, otravuje mě to. Sice jsem zhubla, ale díky přejídání se cítím omezená, nemůžu si dát nic nezdravého aniž bych se potom nepřejedla.
ZP 4.4. a rozhodla jsem se, že potřebuji pomoc. Přečetla jsem si různé články na internetu a rozhodla se kontaktovat výživovou poradkyni. Sama to bohužel nezvládám.
 

POCITY PO PŘEJEDENÍ

5. dubna 2017 v 21:15 | Týna |  Pocity a množství jídla při ZP
Takové pocity zná asi každý po občasném přejedení někde na oslavě nebo grilování, je to běžné, ale pokud se jedná o časté záchvatovité přejídání je to už problém.

- křeče, pocit plnosti, těžkosti, nafouklého břicha
- zažívací obtíže: říhání, plynatost, pálení žáhy někdy i průjem/zácpa
- potíže s hybností díky přeplněnému žaludku

U ZP se k tomu přidávají

- výčitky, zoufalství, deprese až pláč...

Při záchvatu je mi jedno co všechno s ním, nepřemýšlím ani proč to jím. Když je mi už opravdu zle a nejsem schopná nic dalšího sníst, začínám si uvědomovat, že to byla chyba. Vyčítám si, proč jsem toho zase tolik snědla a nevydržela to.

V noci se mi špatně spí a převaluji se, protože je mi těžko. Druhý den se cítím hrozně, na jídlo nemám moc chuť, jsem unavená, bez nálady a mrzí mě to. Přemýšlím o tom, jak s tím přestat a říkám si, že to tak těžké přece být nemůže, ale za pár dní příjde ZP znovu a bohužel je to opravdu hodně těžké.

Kolik toho sním při záchvatu ?

5. dubna 2017 v 21:04 | Týna |  Pocity a množství jídla při ZP
Stydím se za to, ale opravdu hodně. Přes den se držím a jím zdravě a odpoledne nebo navečer to začne. Jím dokud mě nebolí břicho. Pro příklad jsem vypsala nějaké záchvatové jídelníčky.

př.1:
Snídaně: Ovesná kaše s banánem
Svačina: vařené vejce, plátek žitného chleba s lučinou
Oběd: vařené brambory, kuřecí plátek
Svačina: 2 mrkve, + kousek buchty
Večeře: cottage, 4x Knackebrot, zelenina
+ další 3 kousky buchty, cca 4 sušenky, čokoláda, párek, 2x houska s nutellou..

př. 2: (z 4.4. 2017)
Snídaně: nízkotučné kefírové mléko, banán
Svačina: žitný chléb se šunkou
Oběd: čínské nudle s kuřecím masem
Večeře: 3 kousky pizzy haway (z té velké průměr 45cm)
+ snickers, 6x bonbon mořské plody, celé skittles, oříšková tyčinka, brumík, polomáčené sušenky, čokoládové peníze a dvě další sušenky..

Obvykle záleží co se doma naskytne, ale bohužel když mě to chytne je to cokoliv.
 


Proč se přejídám ?

5. dubna 2017 v 17:20 | Týna |  Příčiny
To je velmi dobrá, ale zároveň záludná otázka na kterou sama neznám moc odpověď.

Prostě nevím, sama chci jíst zdravě, zhubnout, ale pokaždé přijde přejídání. Snažím se to vydržet, chodím kolem něčeho a přemlouvám se, že si to nedám.Většinou to vydržím den a další už jsem slabší.

Ráno se v klidu zdravě nasnídám, svačinu a zdravý oběd také zvládnu, ale hlavou mi probíhají myšlenky typu: včera jsi to vydržela, tak dnes malý kousek nevadí. A je to pořád dokola myšlenky a přemlouvání. Nakonec si kousek dám a chutě stoupnou. Po chvíli jdu znovu a znovu a přestávám se ovládat, sním vše na co mám chuť a co mi přijde pod ruku.

Nechci to jíst, ale prostě to jím. Většinou se takto přejídám odpoledne nebo večer. Celý den se držím, ale pak to nejde. Je to pořád dokola, den přejídání, den dieta, pár dní přemlouvání a překonávání se a zas přejídání. Všechny myšlenky se točí jen kolem jídla. Už si kolikrát připadám jak blázen a bojím se si dát kousek něčeho sladkého/smaženého, protože vím že u kousku to nikdy neskončí.

Jak ten začarovaný kruh začal?

5. dubna 2017 v 16:01 | Týna |  Můj začátek ZP
U mě to nejdříve začalo prostým hubnutím. Přestala se mi líbit má postava a řekla jsem si, že bych potřebovala zhubnout a začít jíst zdravě. Jenže jíst zdravě jsem moc nezačala. Pojem zdravé stravování a dieta je něco úplně jiného.

V první fázi jsem ze dne na den přestala jíst veškerá nezdravá jídla. Vyřadila jsem i pečivo, knedlíky a většinu potravin, které obsahují bílou mouku.
Stáhla jsem si kalorické tabulky, je to super aplikace, pokud člověk ví jak ji používat. Nastavila jsem si nízké hodnoty, protože jsem chtěla zhubnout co nejrychleji a snažila jsem se to dodržovat. Samozřejmě jsem měla neustále hlad, mé psychice se to přestalo líbit a má slabá vůle tomu také napomohla.

Miluju sladké a vždy, když sem si kousíček něčeho dala, jsem si v hlavě řekla, že hubnutí nemá smysl a začnu znovu od zítra. Ten den jsem vždy snědla úplně vše, co mi přišlo do cesty od rohlíku se salámem po xx sušenek, bonbonů atd. Nikdy jsem nezvládla sníst jen kousek čokolády, vždy celou a ještě něco dalšího.

Končila jsem, když jsem měla plné břicho k prasknutí a sotva se hýbala. Občas mě napadlo, že jídlo půjdu vyzvracet, ale to mi nešlo. Tak jsem jen ležela a trpěla. Vždy se mi po přejedení špatně spalo a trápilo mě nafouklé, břicho, plynatost i průjem. Cítila jsem se hrozně, vyčítala si to,nadávala si a často mi bylo do pláče.


Další den mi také nebylo nejlépe, neměla jsem moc hlad ani chuť na jídlo, tak jsem zvolila cestu diety a celý den moc nejedla. Další ten to bylo lepší a třetí den začínaly chutě. Nejdéle jsem to vydržela většinou tak týden bez přejedení, ale obvykle jsem se přejídala každý čtvrtý den.

Přes všechny ty zažívací obtíže se vše točilo a točí jako začarovaný kruh.

Nejdříve mi to moc nedocházelo, ale konečně jsem si uvědomila svůj problém a snažím se s tím něco dělat, ale bohužel to moc nejde. Kalorické tabulky jsem zahodila a jím zdravě podle sebe a když mám hlad, tak se najím, ale zdravě!

Bohužel bez přejedení dlouho nevydržím, nechci se přejídat, vím, že to není dobré a cítím se potom příšerně, ale prostě se přejím. Stačí mi když si dám kousek něčeho nezdravého a spouští se přejídaní.

CO JE TO ZÁCHVATOVITÉ PŘEJÍDÁNÍ

5. dubna 2017 v 15:45 | Týna |  Definice
Záchvatovité přejídání (ZP) se řadí mezi poruchy příjmu potravy (PPP).

Člověk postižený touto nemocí své osobní problémy řeší nadměrným příjmem jídla. Za velice krátký čas dovede zkonzumovat ohromné množství jídla.

Na rozdíl od duševně zdravého člověka, je pro nemocného problém se najíst do polosyta. Přejídá se, dokud mu není natolik špatně, aby přestal.

Přejídání často vede k obezitě a tento problém bychom měli včas vyřešit, pokud to nezvládáme sami nebo s pomocí rodiny, je nutná konzultace s psychologem, nutričním terapeutem, nebo jiným odborníkem.

Dostupné z: https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1chvatovit%C3%A9_p%C5%99ej%C3%ADd%C3%A1n%C3%AD

Kam dál